كليدهاي طلايي براي دوستي مادران و دختران/راهکارهای جالب
نوشته شده توسط : asma


كليدهاي طلايي براي دوستي مادران و دختران

يكي از بهترين و مهم‌ترين روابطي كه در اين دنيا وجود دارد، رابطه ميان مادر و دختر است. مادر و دختر مي‌توانند بهترين دوست​ يكديگر باشند و عاشقانه يكديگر را دوست بدارند اما گفتني است كه به انجام رساندن اين كار به وقت زيادي نياز دارد، تا بتوانيد يك رابطه خوب و درست را ميان خودتان برقرار كنيد.

انجام اين كار همچنين به صبر و بردباري زيادي نياز دارد و بايد با ميل و رغبت و رضايت هر دوي شما ايجاد شود. اين نكته حائز اهميت است كه آيا مادر در قيد حيات است يا نه؟ آيا مادر رفتار محبت‌آميزي نسبت به دخترش دارد يا نه؟ آيا مادر خود دخترش را بزرگ مي‌كند يا نامادري‌اش؟ همه اين موارد در برقرار كردن ارتباط دوستانه ميان مادر و دختر مهم است و نقش حياتي دارد. حقيقتا مادر نقش مهمي در زندگي و سرنوشت افراد خانواده خويش دارد.

براي شروع يك ارتباط خوب و درست ابتدا بايد از خودتان شروع كنيد تا متوجه شويد كه شما از چه شخصيتي برخوردار هستيد و چه كارهايي مي‌توانيد انجام بدهيد تا يك ارتباط خوب ميان شما و دخترتان برقرار شود سپس بايد بدانيد دخترتان داراي چه شخصيتي است.

آيا درونگراست يا برونگرا؟ البته دخترتان چه درونگرا باشد و چه برونگرا شما بايد به شخصيت او احترام بگذاريد و او را همان گونه كه هست دوست بداريد.

متاسفانه يكي از مهم‌ترين دلايلي كه باعث به‌وجود آمدن خدشه در رابطه ميان مادر و دختر مي‌شود اين است كه آنها به لحاظ شخصيتي با هم متفاوت هستند و به اين علت مدام با يكديگر جر و بحث و بگو‌مگو مي‌كنند. اگر شما اجتماعي و دخترتان كمرو و خجالتي است به اين ترتيب شما بايد قبول كنيد كه دخترتان شخص درونگرايي است.

اما اگر به اين نكته توجه نكنيد و مدام با او بگو مگو كنيد در نتيجه در ارتباط خوب ميان شما خدشه وارد مي‌شود. پس به شخصيت او احترام بگذاريد و با او رفتار مهرآميزي داشته باشيد.

هر روز صحبت كنيد

ممكن است شما طي شبانه‌روز فقط مشغول انجام كارهاي روزانه باشيد و فرصت نكنيد زماني را با دخترتان سپري كنيد و به حرف‌هايش گوش بدهيد. بهتر است به‌جاي اين همه كار كردن كمي به خودتان استراحت و زماني را هم به دخترتان اختصاص بدهيد.

با او خيلي دوستانه و صميمي درباره افكار و اهدافش صحبت كنيد. البته اين نكته گفتني است كه مقدار زماني را كه با دخترتان سپري مي‌كنيد مهم نيست، مهم اين است كه زماني را هر چند كوتاه تنها به او اختصاص و به حرف‌هايش گوش بدهيد.

پس برقراري عشق و دوستي را با گوش دادن به حرف‌هاي دخترتان آغاز كنيد، هرگز به او نگوييد وقت ندارم زيرا او احتياج دارد تا شما به حرف‌هايش گوش بدهيد. اين گونه متوجه مي‌شود كه شما از صميم قلب دوستش داريد و به او و اهدافش اهميت مي‌دهيد.

كمتر انتقاد كنيد

برخي از مادرها تصور مي‌كنند با انتقاد كردن از دخترشان مي‌توانند روي رفتار و كردار او تاثير بگذارند. بنابراين با لحني تند و خشن از او انتقاد مي‌كنند.

بهتر است بجاي اين‌كه با لحني تند از دخترتان انتقاد كنيد و كارهاي او را مايه خجالت خود بدانيد، با لحني دوستانه و نيز با رفتارهاي معقول و مناسب روي اعمال او تاثير بگذاريد.

شما با انتقاد كردن بيش از حد از او باعث مي‌شويد تا دخترتان اعتماد به نفسش را از دست بدهد و استعدادها و توانايي‌هاي خويش را نشناسد و براي كسب موفقيت تلاشي نكند. با وجود اين ارتباط دوستانه ميان شما از بين مي‌رود بنابراين سعي كنيد درباره چگونگي كلماتي كه به كار مي‌بريد و كارهايي كه مي‌تواند روي دخترتان تاثير گذار باشد فكر كنيد. بنابراين براي تقويت ارتباط دوستانه با دخترتان سعي كنيد نكات مثبت و خوبي را كه در وجود او هست ببينيد و برايش بيان كنيد. اين گونه خودش را باور مي‌كند و متوجه استعدادها و توانايي‌هايش مي‌شود.

اظهار محبت

دختر به محبت و علاقه مادرش نيازمند است. او به محبتي نيازمند است كه آثارش را در رفتار و گفتار مادرش ببيند و احساس كند.

او دوست دارد مادرش او را در آغوش بگيرد، ببوسد و نوازش كند. اظهار محبت رابطه دوستانه‌اي بين شما به وجود مي‌آورد و شما را به هم نزديك مي‌كند.

دختراني كه به قدر كافي از محبت مادر برخوردار هستند و در محيطي آرام زندگي مي‌كنند، غالبا اعتماد به نفس بالايي دارند بنابراين عشق و محبت خويش را به دخترتان نشان بدهيد و هميشه به او بگوييد كه چقدر دوستش داريد و عاشقش هستيد. هرگز فكر نكنيد كه او مي‌داند شما دوستش داريد.

سعي كنيد مادرتان را خوب بشناسيد

براي برقرار كردن يك رابطه خوب و مستحكم با هر يك از افراد خانواده بويژه مادر در ابتدا بايد او را خوب بشناسيد و بدانيد چه شخصيتي دارد. آيا مهربان است؟ آيا تندخو و بد اخلاق است؟ و... براي مثال او ممكن است موقع صحبت كردن با شما با لحني تند حرف بزند و شما را برنجاند و احساسات شما را جريحه‌دار كند.

در اين زمان اگر مي‌خواهيد با مادرتان ارتباط خوب و دوستانه‌اي داشته باشيد، بايد سعي كنيد آرامش خود را حفظ كنيد، چند نفس عميق بكشيد و بعد از اين‌كه هر دو به آرامش رسيديد، آن وقت درباره موضوعي كه باعث كدورت و ناراحتي بين شما شده است صحبت كنيد.

در واقع درباره مشكلات، احساسات، افكار، آرزوها و اهدافي كه در زندگي داريد، با هم صحبت كنيد اما جر و بحث نكنيد.

گذاشتن قوانين براي ايجاد يك ارتباط خوب

با مادرتان صحبت كنيد و سعي نماييد قوانين خوبي را براي ايجاد يك رابطه خوب و پابرجا بين خودتان در نظر بگيريد و اين قوانين را به طور ثابت اجرا كنيد.

براي مثال، به هم قول بدهيد كه با محبت با هم رفتار كنيد، به يكديگر احترام بگذاريد، درباره مسائلي كه باعث ناراحتي ميان شما شده صحبت كنيد، قبل از اين‌كه آن مساله بزرگ و باعث كدورت بين شما شود.

با مادرتان برنامه ريزي كنيد و به سينما، تئاتر يا حتي به رستوران برويد، سعي كنيد با يكديگر باشيد و وقت‌تان را با هم بگذرانيد. با صبر و آرامش به حرف‌هاي هم گوش دهيد. مهم نيست كه در گذشته چه رفتاري با يكديگر داشته‌ايد مهم اين است كه حالا هر كاري را مي‌توانيد براي ساختن يك رابطه درست انجام دهيد.

انديشيدن به يك ارتباط دوستانه

تاكنون براي ايجاد يك رابطه دوستانه و صميمي با مادرتان چه كارهايي را انجام داده‌ايد؟ آيا قوانين حاكم بر خانواده را رعايت كرده‌ايد؟ آيا به مادرتان احترام گذاشته‌ايد؟ آيا به او ابراز علاقه كرده‌ايد؟ آيا به او گفته‌ايد كه دوستش داريد و عاشقش هستيد؟ آيا تاكنون به رابطه خود با مادرتان فكر كرده‌ايد كه چگونه رابطه‌اي است؟ واقعا به رابطه خود با مادرتان با دقت نگاه كنيد. ببينيد اگر شما مي‌توانيد كاري انجام بدهيد كه رابطه ميان شما تغيير كند، بهتر است اين كار را انجام بدهيد. اين تغيير كليدي براي بهتر شدن رابطه ميان شما و مادر عزيزتان است.

اين نكته حائز اهميت است كه مادرها دوست دارند جمله دوستت دارم را از زبان دخترشان بشنوند. آيا مادرتان مي‌داند كه چقدر دوستش داريد و چقدر به او اهميت مي‌دهيد.

شما بايد هم محبت خود را نسبت به مادرتان ابراز نماييد و هم به او نشان بدهيد، مثلا در كارهاي منزل به او كمك كنيد. شانه‌هايش را ماساژ بدهيد و او را ببوسيد. برنامه‌ريزي كنيد و با هم بيرون برويد، سعي كنيد لحظات خوب و خوشي را در كنار يكديگر سپري كنيد.

بدانيد كه وجود مادر در كنارتان مي‌تواند نعمت بزرگي در حل مشكلات و چالش‌هاي زندگي شما باشد. پس خالصانه به مادرتان عشق بورزيد، هميشه به او احترام بگذاريد و مطمئن باشيد عشق ورزيدن به مادر مي‌تواند رابطه ميان شما را مستحكم‌تر كند.

دو كليد طلايي ميان مادرها و دخترها

اولين كليدي كه مي‌تواند يك رابطه دوستانه ميان مادرها و دخترها ايجاد كند، احترام گذاشتن به يكديگر است. احترام گذاشتن به يكديگر از مواردي است كه هر دوي شما بايد در تمام طول زندگي رعايت كنيد. هيچ وقت احترام قائل شدن براي يكديگر را فراموش نكنيد.

دومين كليدي كه مي‌تواند يك رابطه دوستانه ميان مادرها و دخترها ايجاد كند، اظهار محبت به يكديگر است. هم مادر و هم دختر به محبت يكديگر احتياج دارند البته محبتي كه در رفتار و گفتارشان ديده و نيز احساس شود.

براي مثال همراه يكديگر به پياده‌روي برويد و خيلي دوستانه با هم صحبت كنيد حتي براي هم داستان‌هاي خنده‌دار يا خاطره‌اي از گذشته تعريف كنيد و با صداي بلند بخنديد. خلاصه سعي كنيد با يكديگر باشيد و خالصانه به يكديگر عشق بورزيد.




:: موضوعات مرتبط: دانستنی ها , ,
:: برچسب‌ها: ازدواج , آمادگی برای ازدواج , طلاق و جدایی , ازدواج اجباری , ازدواج فامیلی ,
:: بازدید از این مطلب : 802
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: